2016 m. gegužės 4 d., trečiadienis

"Armanjako šalis. Bastardas". XII skyrius. 2016-04-25.


XII skyrius

 

Šiame kūne, tokio sapno aš dar nesapnavau! Ir daugiau matyt nenoriu. Visą naktį varinėjau po kažkokius tamsius skersgatvius pastoviai vis slėpdamasis nuo žudikų su juodomis kaukėmės.

Ginklų pas piktadarius nemačiau, bet tikrai žinojau, kad jie mane nori užmušti.

Tris kartus prabudau ir vos užmerkiu akis – sapnas tęsiasi nuo tos vietos, nuo kurios ir baigėsi.

O pabaiga tai kokia!

Užbėgau į kažkieno namuką ir ten už pagalbą turėjau labai stengdamasis tratinti neapsakomo dydžio storulę! Ji kažkodėl buvo su rusišku kokošniku ir bikiniu!

Ir dar visiškai iškrypusiomis pozomis! Po tokių tai ir kamasutra tik kaip lengva gimnastika gali pasirodyti.

Ojoj...jjjj... Košmaras! Ne, ne košmaras, o tikras siaubas!

Pabudau dar gerokai iki aušros kaip sumuštas ir nusiunčiau Tuką miegoti. Auštant pasiėmiau espadą su dageriu ir nusivariau iki devinto prakaito su pasitenkinimu pastebėjęs, kad palaipsniui fechtavimo įgūdžiai grįžta. Iki tikrosios, buvusios mano formos dar toloką, gali būti, kad jos ir nepasieksiu, bet vis vien likau patenkintas. Po to pasiėmiau kumštinį skydą ir priverčiau Tuką mane pulti su koviniu dalgiu, po to su palašu – gi vis tiek nemiega. Dar kokius tris prakaitus nuvariau nuo savęs ir škoto. Nakties košmarai ir likusios po jo nuosėdos išgaravo. Išsimaudžiau upėje, sočiai pavalgiau ir kai susiruošėme – pajudėjome.

Į Pamje neužsukome – apėjome jį šonu ir vakare jau buvome prie Fua – pagrindinio to pačio pavadinimo grafystės miesto, kuris buvo įsikūręs vaizdingame upės slėnyje. Pro jį, be Arježo, tekėjo dar vienas upelis – Arže (v.p.: taip pat šalia dar yra didžiausia Europoje Labušo (pranc.: Labouiche) požeminė upė, kuria turistai gali nuplaukti ~1,5 km., skaidrus vanduo, nedidelės kaskados, kriokliai, pirmykščių žmonių pėdsakai ir t.t.).


Kadangi miestas buvo įsikūręs kalnų papėdėje, tai nuo jo gerai matėsi ir kalnai slepiantys savo snieguotas viršūnes debesyse. Ir gilūs slėniai su sidabru blizgančiais kalnų upeliais ir kriokliais.

Fua pilį pamatėme gerokai anksčiau, nei priartėjome prie miesto, nes ji buvo pastatyta ant aukštos uolos ir atrodė kaip visiškai neįveikiama tvirtovė.


Tukas, pasirausęs savo atmintyje, pareiškė, kad albigiečių karo metu, nors Simonas de Monfortas (v.p.: pranc. Simon de Montfort, kryžiuočių vadas, Tulūzos grafas, žuvo 1218 m. šturmuojant tulūzą)
išbandė viską, ką tik galėjo, pilies taip ir nesugebėjo užimti. Gal būt todėl kryžiuočių antpuoliai nepridarė tiek daug fatališkos žalos, kaip jų kaimynams Tulūzoje.

Aš taip ir nesupratau, kokio velnio kryžiuočiai šturmavo Fua pilį, nes lygtais jokių musulmonų ar panašių nekrikštų aplinkui lyg ir nebuvo, bet toliau neklausinėjau.





O pilis... pilis iš ties stulbino savo didybe ir neprieinamumu.



Kaip besistengčiau, bet man taip ir nekilo jokių idėjų, kaip ją iš viso buvo galima bandyti šturmuoti. Net visai nedidelė pilies įgula galėjo tiesiog žaisdama sulaikyti ir nuo sienų nuversti dešimt kartų didesnę kariuomenę.

Siauras serpentino kelias vedė prie pagrindinių vartų, o per visą jo ilgį, jis galėjo būti apšaudomas nuo sienų. Trys pagrindiniai bokštai – du stačiakampiai-kvadratiniai, o trečias apvalus, - net jei sienas ir užimtų, galėtų dar ilgai priešintis.

Pastebėjau, kad didysis apvalus donžonas buvo beveik šiuolaikinis. Akmuo dar nebuvo spėjęs patamsėti, o ir statybų stilius nuo likusios dalies skyrėsi.

- Monsinjore, neatsimenate, už kokius pinigėlius Febas Trečiasis Gastonas pastatė šį donžoną? – Tukas parodė į apvalųjį bokštą.

Aš suvaidinau gilų mąstymo procesą, nors atsiminti paprasčiausiai ir nebuvo ko, nes bastardas apie tai nepaliko jokių žinių, ir ištariau:

- Ne, Tukai. Aš jau susitaikiau su tuo, kad praradau didžiąją dalį savo atminties. Na, tai už kokius?

- Už jūsų šeimos pinigus, jūsų mylista,  - Tukas šią frazę ištarė delikačiai, net su apgailestavimu – matomai bijojo mano pykčio.

- Kaip tai išėjo?

- gerai neatsimenu... Rodos, tūkstantis trys šimtai šešiasdešimt antraisiais metais, jei atmintis neklysta, buvo karas tarp Fua ir Armanjakų. Tais pačiais metais , Lomakos mūšyje jūsų prosenelį, kartu su visais didikais, paėmė į nelaisvę Gastonas. Beje, tame bokšte ir laikė, kol išpirkos nesumokėjo. Štai už tuos pinigus pilį ir baigė statyti.

- O tu, iš kur visa tai žinai? – nustebau. – Vėl kažkur skaitei?

- Taip monsinjore, - patenkintas nusišypsojo Tukas. – Atmintis mano vat tokia, įpatinga. Ką nors kartą perskaičiau, net vėzdu neišmuši.

- Stiprus. O gal vistik pabandom išmušti? Vėzdo, tiesa neturiu, bet galiu tave ir su akmeniu paglostyt, - pašmaikštavau.

- Ne-e-e. Nereikia, monsinjore, - škotas juokais suvaidino paniką. – O jei netyčia ir išeis? O be to mane per galvą mušti negalima. Po to šiksiu, kur papuola.

- Tu ir taip šiki kur papuola. Taip, kad nepergyvenk. Na, ką gi... Išeina, kad jie man skolingi. Vadinasi teisėtai galime prasieiti per visas plaštakes, skaistuoles ir visą kilmingąją kontesos svitą, - nusijuokiau.

Tokia perspektyva man visai patiko.

- Jo, monsinjore, - patenkintas nusižvengė Tukas. – Aš tik „už“.

- Ir aš... – cyptelėjo Francua.

O kai aš atsisukau, veikis tirštai nuraudo.

- Girdėjot, monsinjore?! – Škotas persipildęs taurių jausmų plekštelėjo berniukui per petį vos jo nenuvožęs žemyn nuo arklio. – Ne berniuko žodžiai, o tikro vyro. Tau, Francua, visos šio miesto plaštakės už mano sąskaitą.

- Neskubėk brolau, o jei jis pasirodys, kad yra dar tas „ėjikas“ ir tave paliks nuogą, o aš už tave mokėti net nesiruošiu. Fransua, tau kokios mergos labiau patinka: diktesnės ar grakštesnės? – užsimaniau kiek paerzinti berniuką.

- Man vis tiek, - Fransua pabandė nustatyti solidų balsą, - kad tik viskas savo vietose būtų.

Išgirdęs mūsų griausmingą kvatojimą nuo asilo vos nenuvirto priešais atpėdinantis storas vienuolis, kuris po to mus dar ilgai akimis lydėjo ir kažką sau po nosimi burbėjo. Na ir teisingai storašikni, tik pabandyk ką nors balsu išvemti... Nuo niuksų šventiko vardas neišgelbės.

Fransua su kiekviena diena man vis labiau patiko: matėsi, kad proto buvo įkrėsta. Daugiau tyli, atidžiai klausosi, netgi, atrodo, stropesniu ir vikresniu tapo. Apie mergas prabilo. Štai ką berniukui reiškia teisinga draugija. Ką jį galėjo išmokyti motina? Net su visa pačia didžiausia meile? Paauglių gyvenime yra vienas itin svarbus momentas: „vyriškas auklėjimas“. Šioje epochoje labai teisingas paprotys: berniukus atiduoti į pažus pas kabaljero. Jei išgyvendavo, tai vienareikšmiškai tapdavo kovotojais ir tikrais vyrais...

Pažai? Pažas? O ką! Viskas mano valioje...

- Visiems sustoti, - iškilmingai įsakiau. – Greit lipat ant savo dviejų.

Tukas ir Fransua, pasimetę žvalgėsi vienas į kitą ir vykdė mano įsakymą.

Pats nulipau nuo arklio ir priėjau prie vaikino:

- Pasakyk man savo pilną vardą! – pareikalavau. – Ir pagalvok, prieš tai kaip sakyti. Aš numanau, kad tu nuo manęs daug ką nuslėpei.

Kaip jau minėjau, pas mane ir pas Tuką buvo tokia nuojauta, kad vaikinas kažką slepia. Pasirodo mes neapsirikome.

- Fransua de Samatan, - užsikirsdamas sumurmėjo berniukas. – Teisėtas ir vienintelis ševalje Pranciškaus de Samatano, Armanjako vėliavnešio (v.p. teisingiau būti „baneretas“ nuo pranc. bannière – vėliava. Tai feodalinis titulas žemesnis už baroną ar baronetą. Baneretas turėjo teisę savo vardu vesti karių būrį su savo giminės vėliava. Jų vėliavos buvo kvadratinės ir turėjo teisę savo ženkluose vaizduoti karius su skydais), žuvusio ginant Lekturą, sūnus.


Netgi štai taip...

- Francua de Samatanai, aš, ševalje de Segiuras, imu tave į pažus apmokymui, po kurio turėsi galimybę pasikelti į eskudero ir, jei parodysi pakankamą šaunumą, kilnumą ir miklumą karyboje, galimu įšventinimu į riterius. Stok ant kelių ir prisiek.

Kokia priėmimo į pažus formulė, aš aišku nežinojau. Net neįsivaizdavau ar iš vis tokia egzistuoja. Bet atrodo neišsidūriau ir viską pasakiau teisingai, iškilmingai ir gražiai. Na bent jau Tukas išskydęs išsišiepė ir pritariamai ėmė energingai kinkuoti galva.

- Savo gyvybe prisiekiu saugoti jums savo ištikimybę, mano senjore, ir Viešpats mano liudytojas. – Francua, įraudęs, kaip vėžys, priklaupė ant kelio ir sustingo kaip statula.

- Aš priimu tavo priesaiką. O dabar kelkis, paže, ir gali pradėti savo tarnybą...


 

2016-04-25

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą