2016 m. balandžio 6 d., trečiadienis

"Armanjako šalis. Batardas". IX skyriaus tęsinys. 2016-04-06








Regėjimas pranyko taip pat staiga, kaip ir atsirado. Aš tiesiog pasimetęs apsidairiau ir pasijutau, kad vėl sėdžiu raitas ant mulo. Net įsižnybiau... Nemiegu – nesapnuoju. Kas per velnias... Atsidariau gertuvę, apšlaksčiau delną ir patryniau veidą... Po galais, vėl bastardo pokštai.

Regėjimas tiesiog stebino savo realumu ir aiškiu vaizdu. Aš netgi įžiūrėjau plonytę pulsuojančią kraujagyslę ant laibo merginos kaklo... 



Pala! Juk tai Žana de Fua... Kaip Dievą myliu – juk ji mane gundė! Labai neįkyriai ir nekaltai, bet gundė ir jos pastangos nebuvo bergždžios. Susijaudinimas liko net po regėjimo. Netgi grįžęs į realybę aš vis dar jos norėjau: tiesiog suko nuo malonaus jausmo...

- Negali to būti... – vėl apšlaksčiau veidą vandeniu.

Prakeiktas bastardas men iš proto taip išvesti gali. Sapnai, regėjimai... tiesiausias kelias į beprotnamį... nors tiesa nežinau ar viduramžiais buvo tokie ar nebuvo. Reikia susiimti...

Staiga priekyje ant kelio pasirodė dulkių debesis ir aš greitai pamačiau keletą raitelių, kurie ragino savo arklius. Kiek įsitempiau, bet nesureikšminau. Maža kas ten... O aš vienuolis, Dievo tarnas, nieko iš manęs ir nepaimsi.

Po keletos minučių keturi šarvuočiai sukėlę debesis dulkių sustabdė savo arklius šalimais ir užtvėrė kelią. Stambus ūsuočius grandininiais šarvais riktelėjo tiesiai nuo balno:

- Vienuolis?

- Tėvas Tomas iš brolių pamokslininkų bendrijos, - stengdamasis atsakinėti ramiai ir palankiai, kukliai prisistačiau, - vykstu į Biuze pilį pas kapelioną tėvą Barsanofijų su laišku nuo prioro Jokūbo.

- Tai tu mums ir reikalingas, - apsidžiaugė ūsuočius. – Sek mane, tėve Tomai, ir neatsilik, o tai ietimi paraginsiu tavo mulą.

- Kur?

Tokio įvykio posūkio visai nebuvau numatęs. Atrodo, kad interpretacijos prasideda nuo pat pradžių. Na nors galvos nekerta ar rankų nepančioja – jau gerai...

- Ten kur tu ir vyksti, vienuoli. Į pilį. Ten tau viską paaiškins. Pirmyn, tėve. Ir paskubėk, o tai josi subine į viršų permestas per mano balną, - šiurkščiai atsakė ūsuočius ir daug neaiškindamas apsuko ir paragino arklį.

Na... Net nežinau, ką ir bepasakyti... Manykim, kad tai duoklė mano sumanymui. Vis tiek į pilį traukiau. Nors manęs niekas labai ir neklausė...

Ketvirtį valandos stengdamasis neatsilikti nuo šarvuočių, įtemtai raginau mulą. Pririjau dulkių, atmušiau užpakalį – mulas šuoliavo neįtikėtinai nelygiai, - bet suspėjau.

Iš arti pilis pasirodė besanti dar didingesnė, bet mano nuostabai, ne tokia jau ir didelė, kaip pasirodė iš pirmo žvilgsnio. Nelabai aš gaudausi fortifikacijose (v.p. lot. fortificatio – įtvirtinimas; tai karo inžinerijos mokslas apie vietovės (aplinkos, statinių, perkėlų ir t.t.) įtvirtinimą ruošiantis mūšiams), bet panašu, kad pradžioje tai buvo paprasčiausias bastionas, o jau vėliau išaugo į pilį. Keturkampė, o kampuose bokštai. Sienos aukštos su dideliais mašikuliais (v.p.: pranc. machicoulis: mache-col – mušti į galvą, tai ambrazūrų su parapetu tipas - visų pirma skirtas vertikaliam puolančiųjų apšaudymui ar kitokiai gynybai (akmenų mėtymui, karšto vandens pylimui ir t.t.). Buvo statomos ant sienų ar bokštų viršuje, išsikišusios, su šaudomomis angomis ir dažnai apačioje su skyle ar latakais ridenti rieduliams ar pilti skysčiams). Prieš pakeliamą tiltą, pora barbakano bokštelių (v.p.: bastėja arba it. barbacane, tai statinys prieš tvirtovę at gynubinę sieną prie vartų. Skirtas vartų apsaugai ir sienos sparninei gynybai. Vėliau iš jo išsivystė ravelinas (lot. ravelere) - trikampis pagalbinis pastatas priešais tvirtovės griovį tarp bastionų, iš kurio kryžmine ugnimi apšaudydavo prieigas prie tvirtovės apvado, ugnimi paremiant gretimus bastionus, sienų aukštis gerokai mažesnis už pagrindinės tvirtovės).
Tokią pilį būtų sunku paimti net su taisyklinga apgultimi, o šiaip tik su antpuoliu, net neverta ir svajoti.

Pakeliamas tiltas buvo nuleistas, o tvirtovės vartai atidaryti. Hersą (v.p. pranc. herse) – pakeliamas vartų grotas – kaip tik pradėjo kelti.


- Judėk, vienuoli, greičiau... – ragino mane ūsuočius ir netikėtai šmaukštelėjo malo mului botagu.

Jofas (aš jau spėjau taip pavadinti savo mulą kaip ir Tilius Ulenšpygelis vadino savąjį) gailiai sužvengė ir, vos manęs neišmesdamas iš balno, raudamas iš vietos įnešė mane į pilies kiemą. Aš vargingai sutramdžiau vargšą gyvulį ir nušokau žemėn norėdamas vožtelti į snukį storžieviui šarvuočiui, bet mane sustabdė skardus balsas:

- Šventas tėve, nesikarščiuokit. Prieikite prie manęs.

Aš apsisukau ir vos nesusidūriau su vidutinio amžiaus aukštu ir tvirtu, užsidėjusiu paauksuotą kirasą ir koketišką avietinę beretę, kabaljero.

- Neeikvokit veltui savo jėgų, padre. Kareiviai savo prigimtimi šiurkštūs ir neverti jūsų dėmesio. – Kabaljero lengvai linktelėjo. – Aš vikontas Gastonas diu Leonas.

- Tėvas Tomas, iš brolių pamokslininkų Švento Dominyko ordino. – Aš saikingai linktelėjau, nors pyktis vis dar gniaužė gerklę ir vis dar labai norėjau papjauti ūsuotąjį šarvuotį. – Gal jūs, vikonte, man paaiškinsite kodėl jūsų kariai mane taip bedieviškai pagrobė.

- Palaukite, šventas Tėve, aš greitai atsakysiu į visus jūsų klausimus. – Kabaljero pasitraukė prie pribėgusio žemaūgio, ruda miestiečio apranga, storuliuko.

Pasinaudodamas proga, įsiklausiau.

- ...nieko negaliu... jūsų mylista... – Storuliukasskėsčiojo į šonus rankomis ir purtė galvą taip, kad didelė nosis kilnojosi, kaip bėgančios avies uodega. – Kraujavimas... valandos suskaičiuotos...

- Aš įsakysiu tave pakarti ant tvirtovės vartų, šunie... – Vikontas piktai ištraukė durklą iš makštų. – Tu gi prisiekinėjai...

- ...vaisius ...neįmanoma atspėti... – girdėjau tik sakinių nuotrupas, bet aiškiai mačiau, kad storuliukas iš nevilties krito ant kelių ir pabandė apkabinti vikonto borfortus.

Vaistininkas vien tik savo išvaizda kėlė pasibjaurėjimą: rusvu pūku padengta kiaušingalvė galva, plonos kreivos kojytės ir kaip atsvara išsikišusiam pilvui, bobiška nukarusi subinė.

Staiga labai panorau, kad kabaljero atsivėdėjęs spirtų jam į snukį...

- Gastonai, palikite jį... – kieme apsireiškė naujas veikėjas.

Dar vienas kabaljero, tik su tamsiai raudona koracina. Laibas ir su akiplėšiška veido išraiška. Jis buvo gerokame linksmume ir toliau maukė vyną iš molinio butelio. Kabaljero atsiraugėjo, susvyravo ir pašaipiu tonu išsakė:

- Šitam išperai ir Armanjakų kekšei pragare pati vieta... Taip, kad ten juos abu išsiųsdamas vaistininkas atliko gerą darbą.

- Dar vienas jūsų žodis, barone Gijomai de Monfokonai, ir mes sukryžiuosime kardus! – diu Leono veidą iškreipė įtūžis. – Pasistenkite išeiti, aš jums įsakau kaip apskrities senešalis.

Baronas! De Monfokonas! Šalia! Užtenka žengti vos kelis žingsnius ir įsodinti durklą kiek aukščiau goržeto...

Ranka pati savaime siektelėjo mizenkordo ir tik žvėriškos valios pastangomis aš sugebėjau ją sulaikyti...

- Gerai, gerai, Gastonai... jau išeinu... – baronas taikingai suburbuliavo, bet aš pamačiau, kaip piktai blykstelėjo jo akys. – Dievaži, neverta pyktis... tam pačiam reikalui tarnaujam...

De Monfokonas apsisuko ir svirduliuodamas dingo donžono priestate.

- Na, ką gi, tėve Tomai, - kabaljero pasisuko į mane, - kaip supratau iš seržanto jūs ir pats judėjote į pilį. Kokiu tikslu?

- Nešiau laišką tėvui Barsanofijui. Jūsų kapelionui. – Aš pasiekiau laišką ir parodžiau jį diu Leonui. – Laiškas nuo mūsų ordino prioro.

- Na-a... Iš ties nuostabiausias ir kartu kvailiausias sutapimas... – Kabaljero susirūpinęs palingavo galva.

- Aš laukiu jūsų paaiškinimų, vikonte, ir jei jų nebus, apie šį atsitikimą bus informuotas mūsų ordino generolas, - vos vos susilaikydamas iškošiau.

Nors iš pokalbio nuotrupų aš jau supratau, kas atsitiko, bet, bijodamas, kad jau atsitiko nepataisomi dalykai, įkyriai savo spėliones vijau šalin.

Tėvas Barsanofijus dėl visiškai kvailo atsitiktinumo numirė, - apgailestaujamai viepdamasis paaiškino vikontas. – Jis, veikiamas kaitinančių gėrimų, nukrito nuo pilies sienos. Taip, kad jūs savo misijos neįvykdysite. Tačiau mums reikalingos jūsų paslaugos, šventas tėve.

- Ko jūs iš manęs norite?

- Jūs paprasčiausiai vykdysite savo pareigą. Priimsite vieno asmens išpažintį  ir atleisite visas nuodėmes... Deja, mano didžiu apgailestavimu ir ne dėl mano valios, šis asmuo dabar prie mirties slenksčio. Jei Dievas nepadarys stebuklo, tai jums dar reikės tai jūsų pečius dar užguls ir laidotuvių ritualas.

- Veskite... – nusprendžiau nešvaistyti laiko tuštiems pokalbiams.

Nebuvo jokios abejonės... Šitie padarai mane aplenkė... Dievas mato, aš atkeršysiu, atkeršysiu taip, kad sudrebės dangus...

Pakilome sraigtiniais laiptais į patį bokšto viršų. Vikontas atidarė mažas dureles ir rankos žestu įsakė pasišalinti vaistininkui, kuris spėjo įbėgti į kambarį prieš mus ir dabar vaidino nuoširdų susirūpinimą sėdėdamas ant suolelio ir bandydamas užčiuopti gulinčios lovoje ir mirtinai išbalusios moters pulsą.

- Grafiene, - vikontas nusilenkė, - aš išpildžiau jūsų norą ir savo krikščionišką pareigą. Šventikas su manimi.

Moteris... o teisingiau būtų – mergina, išsidraikiusiais per visą pagalve plaukais, nejudėdama ir užmerktomis akimis gulėjo ant lovos. Vos krutindama pradėjusias melsti lūpas ji pabandė kažką pasakyti, bet nesugebėjusi tik vos linktelėjo galva.

Mano akyse viskas sumirguliavo...

- Žanai... Žanai... Žanai... – Mergina stipriai suspaudė klubus ir vis labiau įsibėgėdama ėmė tiesiog šuoliuoti kaip laukinė amazonė ant neapjodyto eržilo įnirtingai mojuodama galva ir plekšnodama per mano veidą. Įsibėgėjusi iki tiesiog neįmanomo greičio ji staiga sustenėjo, sušuko ir sudrebėjusi krito ant mano krūtinės.

Sustingusi pagulėjo keletą sekundžių ir nusirito į šoną. Aš nuėmiau plaukų sruogą nuo jos išrasojusios kaktos ir pabučiavau į lūpas.

- Aš tave myliu, Žana... ir visada mylėj...

- Aš žinau... – Mergina pergalingai nusišypsojo ir įkando į man į lūpą. – Tu gerokai geresnis, nei tavo tėvas...

- Nekalbėk taip...

- Bet tai tiesa... – Žana vėl užsiropštė ant manęs. – Reikia pakartoti, mielasis. Aš turiu būti garantuota, kad pastojau...

- Žana! Neapsunkink mūsų nuodėmės…

- Tylėk. – Mergina prispaudė pirštelį man prie lūpų. – Aš viską darau teisingai. Armanjakams reikalingas paveldėtojas. Mano prievolė pagimdyti Armanjaką ir aš jį pagimdysiu reikiamu laiku, nors to kai kas ir visai nenori. O jei vienas Armanjakas turi šiame reikale padėti kitam Armanjakui, tai tokia Dievo valia. Aš meldžiausi ir regėjau apsireiškimą. Bet… Žanai… aš tai darau su malonumu, kadangi taip pat pamilau tave…

Sąmonė netikėtai sugrįžo ir aš vėl pamačiau kambarėlį su vos ne vos gobelenais pridengtomis apšiurusiomis sienomis ir prasčiokišką lovą su Žana…

Su mano Žana…

- Visi išeikite, - užkaukiau stengdamasis nuo visų tų permainų ir įvykių neprarasti sąmonės.

- Aš jų negaliu palikti vienumoje. – Į kambarį įvirto de Monfokonas. – Aš turiu aiškius įsakymus.

- Jūs man trukdote priimti bažnytinę išpažintį. Jūs puikiai žinote, kad aš turiu likti vienas su šia moterimi ir liudininku gali būti tik pats Viešpats Dievas! – aš tiesio fiziškai jau jausdamas kaip tarp mano pirštų jau treška barono kaklo slanksteliai, vos neįsikibau jam į kaklą.

- Užteks bliauti, vienuoliūkšti, imkis reikalo, kitaip ši kalė numirs be palaiminimo. Mane iš šio kambario išneš tik mirusį. – Monfokonas šleikščiai nusijuokė ir dar į gerklę įsipylė vyno iš atsinešto butelio.

- Barone, jūs nevertas auksinių pentinų. – Gastonas diu Leonas žengtelėjo į priekį ir metė savo pirštinę prie de Monfokono kojų. – turiu garbės šiandieną pirmą valandą po pietų sukryžiuoti su jumis ginklus.

- Na ką gi. Aš su malonumu, vikonte, nuimsiu jums galvą... Ne, gal geriau aš jūsų pagailėsiu, o galvą jums nuneš budelis už išdavystę.  – Barono veidą iškreipė pikta grimasa ir jis bauginančiai nusikvatojo. – Bet tai bus vėliau. Kol šitos kalės neišpažins, aš neišeisiu iš šio kambario.

Aš sustabdžiau diu Leono ranką kuri jau siektelėjo rapiros.

- Tebūnie taip, vikonte. Aš atliksiu savo prievolę net esant šitam kabaljerui. Jūs gi su vaistininku mus palikite.

- Neužmirškite, barone! Lygiai pirmą po pusiaudienio, prie pilies koplyčios!  - Vikontas staigiai apsisuko ir tempdamasis už pakarpos vaistininką, pasislėpė už durų.

Aš priėjau prie durų, užstūmiau sunkią velkę, grįžau ir atsisėdau prie lovos. Baronas kaip tik pasisuko norėdamas pasislinkti kėdę arčiau prie mūsų ir man pavyko be jokių trukdžių pasiekti mizenkordą ir paslėpti jį plačioje abito rankovėje.

Manyje tuokart prabudo bastardas. Jis užvaldė ir sąmonę ir kūną. Kodėl taip įvyko? Nežinau... nors numanau. Na ir nusispjaut. Nusispjaut ant visko. Aš dabar noriu tik vieno. Atimti šitam išgamai gyvenimą.

Atsistojau ir greit žengtelėjęs link barono, suvariau durklą ten, kur ir planavau. Kiek aukščiau goržeto, po pačiu smakru.

Lengvas grukštelėjimas...

Nuostabos kupinos išsipūtusios de Monfokono akys...

Karšta kraujo srovė aptaškiusi mano ranką...

Smūgis pasirodė tikslus, mizenkordas pramušė miego arteriją ir trachėją. Baronas bandė surikti, bet mėlstančios lūpos išleido tik lengvą švogštimą. Jo kojos sulinko ir aš sugavęs kūną, tyliai nuleidau ant kilimo.

Prisėdau ant kilimo ir nusimečiau gobtuvą:

- Žinok, šunie, tave užmušė Dievo malone kontas Žanas Šeštasis d‘Armanjakas atkeršydams už savo šeimą...

Balonas savo stiklinėmis akimis įsistebeilėjo į mane ir pabandė ištiesti ranką, kažką sušvokštė, jį supurtė siaubingos konvulsijos ir jau po kelių akimirkų de Monfokonas išleido dvasią.

- Gyvulys... – Nusispjoviau ant jo kūno.

- Tu atkeršijai už mane ir savo sūnų, Žanai... – už mano nugaros pasigirdo piktas šnabždesys.

Apsisukau ir pamačiau, kaip Žana de Fua kilstelėjo virš patalo...

- Žana! – mečiausi link jos.

Pasakytų žodžių prasmė žaibiškai pasiekė mano sąmonę.


 

2016-03-29



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą