2017 m. rugpjūčio 4 d., penktadienis

"Armanjako šalis. Aukso Vilnos Slibinas". Armanjakas - 3. XXVIII skyrius. 2017-08-04




XXVIII skyrius

 

- Kas siuntė?

- Aš nieko nesakysiu... gali mane nudėt iš karto... – fanatiška neapykanta liepsnojančios akys žiūrėjo tiesiai į mane.

- Kam gi nudėt? – pasisukau į Askensą: - štai, imkis. Viską patas žinai...

- O kaipgi... - senasis bendražygis monotoniškai burbėdamas vikriai truktelėjo atsvaros bloką ir lieso gysloto vaikino kūnas atsidūrė prie sijos: - ech aš senas šiknius, visus savo instrumentus namuose pamiršau... Na kas gi galėjo žinoti?..

- Ai, skauda, gi! Ką čia dirbi, kraujasiurbį prakeiktas!!! – pasigirdo įkirus Lidijos balselis.

Aš priėjau prie stalo, už kurio sėdėdamas siuvo išsižiojusį randą ant merginos rankos.

- Eitumėt jūs geriau į kajutę...

- Ne, pone! – sukandusi lūpą sušnypštė mergina. – Noriu matyti, kaip šis išgama tampysis! Pati jį pasvilinsiu!!!

- Na jau, na jau... – nosinaite nušluosčiau prakaito lašus nuo Lidijos kaktos. – Tavo reikalas: nori žiūrėk, nori – svilink.

- Pone šautbenachte!.. Jūsų mylista... – už nugaros pasigirdo kaltės kupinas vyriausiojo bocmano balsas.

- Jūsų mylista... šeimininke... – jam pritarė Verenveno bosas.

Aš staigiai apsisukau ir nudelbiau komandą. Po velnių, visus kaip šunyčius nuskandinti... tik prieš tai odą nulupti... Nors... nors dėl šio nutikimo jie kaip ir nekalti. Tačiau kalti jau vien iš principo. Aš pats negalvojau, kad prie kajutės durų naktimis reikia sargybą statyti, o šitie šunsnukiai pataikavo. Negaliu gi aš vienas viskuo ir apie viską pasirūpinti? Velnias, na kas galėjo pagalvoti?! Juk saugiame uoste stovim! Taip, taip, jums nepasigirdo – eilinis pasikėsinimas į mane. Ir jei ne Lidija...

Žudikas laivą pasiekė plaukte, užsikabarojo per inkaro grandinę ir per budintį prasmuko į kajutę. Po galais – nindzia kažkoks! Nenutuokiu, kaip mieganti mergina kažką pajuto, bet surikti suspėjo. Na ir aišku, kad gavo durklu. Gerai, kad mergina judri ir mikli, ir vietoje nesėdėjo – spėjo atšokti, tad tik perrėžė jai petį.

Na, o toliau , niekšas, puolė ant manęs, bet, kaip patys suprantate, jau buvo vėlu ir jam nieko nebeišėjo. Sunkus žudiko darbas... na ir į kajutę visa minia sugužėjo. Tačiau niekšas pešėsi kaip tūkstantis kipšų suspaustų į vieną statinę. Net kelis manuosius užgavo. Net ir aš gavau. Ta-aip, kuo toliau, tuo sunkiau šiame pasaulyje gyventi...

- Ei, vei palauk, brolau... – gydytojas baigė tvarstyti Lidiją ir susidomėjo belaisviu. – Nagi, nagi...

- Kas tokio?

- Taigi jis... – Samuelis pravėlė belaisvio akies voką. – Taip ir yra. Jis apkvaišęs! Pažiūrėkit į vyzdžius!

- Ir kuo?

- O kas jį ten žino? – žydas gūžtelėjo pačiais. – Bet labai panašu į tą eleksyrą, kuriuo Didysis Kalno Išminčius girdė savo karius. Reikia porą valandėlių palaukti. Duosiu aš jam vieną tokią mikstūrėlę...

- Kalės vaikas, man čia tik asasinų betrūko (v.p.: asasinai iš arab. Hašišiyyūn – hašišo rūkytojai. Dar vadinami nizaritai – karinga šiitų sekta. Pagarsėjo 1090 metais, kai jiems vadovavo Hasanas I-Sabachas, pravarde „Kalnų Senis“. Sektos nariai pildėsi ir buvo ištikimi ganėtinai efektyvia įtikinėjimo sistema, kuri susidėjo iš nuolatinių maldų, įtikinėjimų ir narkotikų. Dalis karių buvo rengiami kaip žudikai, kurie gaudavo geriausias verges ir dideles dozes opiumo ir hašišo. Žudikams buvo galima nesilaikyti kai kurių Šariato įstatymų: jiems buvo leidžiama nesimelsti, ištvirkauti, lėbauti, gerti.  Ši sekta daugiau kaip šimtmetį  valdė didelę dalį Persijos (šiuolaikinis Iranas). Sektos galia buvo sunaikinta po mongolų ir kiek vėliau -  mameliukų - įsiveržimo į Centrinę Aziją. Nuo šios sektos pavadinimo anglų ir prancūzų kalbose liko žodis „žudikas“) – piktai nusikeikiau. – Gerai, užsiimk juo pagal savo nuožiūrą. Tik žiūrėk – nenumarink. O aš tuo tarpu dar vieną reikaliuką prasuksiu. Bocmane, po galais, mano palydai išskirk penketą iš abordažinės komandos.
Alamuto. Nizaritų tvirtovės kritimas.
Virdžinijos nac, muziejus

Nuotaika galutinai nukrito žemiau kelių. Net keiktis nebeturiu jėgų. Na kas gi per velniai, kad kur ką šikantį sutrauktų... Kol kas sekasi, bet tokia sėkmė vėliau ar anksčiau baigsis... Kalės vaikas – šią rakštį reikia su šaknimis išrauti. Maniau, kad su Rafa viskas ir užsibaigs, ogi – ne. Na gerai, bent jau šis man viską išklos. Po gyslelę ištampysiu...

Galvoje praleisdamas įvairiausiais fantazijas kaip atsiskaitysiu su nežinomu užsakovu, susiruošiau pas bankininką, kuriam turėjau atiduoti paskutinį laišką. Kažkoks Velzeris. Nors kodėl „kažkoks“? tiesą sakant, suspėjau apie šį veikėją susižvejoti truputį informacijos. Gal girdėjote apie Rotšildus ir Rokfelerius? Tai štai, Velzeris – tai jų viduramžiškas atitikmuo. Turtingas, rupūžė: su savo pinigais galėtų visokius kunigaikščius ir grafus supirkinėti ne vienetais, o urmu. Bet negali, nes pagal prigimtį iš trečiojo luomo ir peršokti į kilminguosius – neturi jokių šansų. Aišku, jei kuris nors iš šio pasaulio galingiausiųjų nesusimylės ir nedovanos jam kokio titulo. Bet kažin, šiame laikmetyje kilmingumo ypatumai pernelyg turi didelį svorį. Na ir be reikalo: prijaukintas bankininkas dar niekam nepamaišė. Kita vertus, kilmė Velzeriui ir jo bankui visiškai netrukto užlaužinėti rankas, kad ir tiems patiems grafams ar į juos panašiems. Na, o man nusispjaut. Tegu juos nors kniūbsčius tratina... Galva man dėl visai kitiko skauda. Velniai rautų, kas gi mane taip „myli“?

- A ko? – masyvių ir galingų, geležimi kaustytų durų langelyje pasirodė platus snukis. – A ko barškini? Tuo kai gausi!!!

Visai jaunas, bet neįtikėtinai galingas vaikinas, kuris vaidino sargą, norėjo dar kažką leptelti, bet nespėjo. Visu įniršiu užvažiavau į snukį.

- Jei per sekundę, smirdžiau, neatidarysi, visą šitą irštvą velniop dūmais paleisiu! – žodžius užtvirtinau spyriu į duris.

Už vartų akimirkai nuščiuvo mirtina tyla, o po to pasigirdo susijaudinę šauksmai. Pasigirdo lakstymas, kažkas sužvangėjo, o kai durys atsivėrė, o už jų pasirodė galinga iki dantų ginkluotų kiemo tarnų šutvė. Už jų nugarų šmėžavo gerai ir turtingai apsirėdęs vyrukas.  Su šalmu ant galvos ir su partizanu rankose. Pats Velzeris, ar ką?

- Na po galais... – iš rimto sunerimau. Vienok, smarkus finansininkas! Na nekariaut gi man su juo?

- Tuoj mes tave!.. Suplėšysim į gabalus!.. A eikš čionai!.. tuoj pasmeigsiu!..

Kiemo tarnai neturėjo didelio ryžto stoti į kautynes su tikru kabaljero ir jo palyda, kurie buvo panašūs į profesionalius samdinius, tad jie save drąsino šauksmais.

Ir čia pat, kaip pagal užsakymą, iš abejose gatvės pusėse pasirodė miesto sargyba. Jų snukiuose galėjai įžiūrėti norą tik čiupti ir nepaleisti. Taip... kaip prancūzai sako: „confusion“... Visiškas nesusipratimas. Gresia skandalu. Greit gi juos pasikvietė...

Nežinau kuo viskas būtų baigęsi, bet situaciją suvaldė pats bankininkas.

- Tylos! – riktelėjo stebeilydamasis į mane.  – Greit visi į vietas!

Po to, eidamas kiaurai per šutvę, kaip ryklys per lašišų būrį, atsidūrė prie vartų. Skėlė antausį storžieviui sargybiniui, kuris jau buvo gavęs nuo manęs į savo snukį, ir elegantiškai bet oriai nusilenkė:

- Velzeris. Turiu garbės jus priimti savo kuklioje buveinėje.

- Baronas van Gutenas... – formaliai prisistačiau, nors jau supratau, kad bankininkas puikiai žino kas aš toks. Neblogai jo informatoriai dirba. Vienok...

Prie miesto sargybos pribėgo kažkoks tarnas, greit seržantui rankon kažką įkišo ir teisėsaugos sargai tiesiog apsisuko ir dingo iš akiračio. Na, o aš nusekiau paskui bankininką.

Nedideliame solidžiai ir brangiai apstatytame kabinete šeimininkas tik pasiūlęs prisėsti į krėslą, pasiteiravo:

- Nuoširdžiai malonu susipažinti su nuostabiu didžiojo Vakarų kunigaikščio leibgvardijos vadu, tačiau iš tiesų nelabai suprantu kuo galėčiau būti naudingas...

Tiesiogine to žodžio prasme, bankininkas atrodė kaip savo vertę žinantis ramus didžiūnas – visiškai jokios aistros. Protingas vyrukas. Na ir aš ne koks nors princas, o vis tik, tik baronas iš provincijos, kuriam palankūs Bretanės valdovai (aišku, kad apie tai jis žino).

- Mane stebina jūsų įžvalgumas... – bankininkui leidau suprasti, kad numanau apie jo agentus rūmuose.
Senasis Amsterdamo halės bokštas,
kur buvo Amsterdamo bankas 1609 m.

- Tik gandai ir nieko daugiau... – ramiai atsikirto Velzeris. – Patys suprantate, rūmuose sėkmės nuslėpti neįmanoma.

- Taip, jūs teisus, - ant stalo padėjau futliarą su laišku. – Štai mano vizito priežastis.

Velzerio veidas liko nesujaudinamai ramus. Jis atidavė trumpą įsakymą savo tarnui, atsiprašė ir dingo už nedidelių durelių, kurios atrodė kaip sienos panelės tęsinys.

Grįžo po dešimties minučių ir priešais mane padėjo tą patį futliarą, bet jau su kitu antspaudu:

- Jūsų mylista, štai atsakymas.

- Taigi, viskas.

- Galbūt jūs pas mane turite ir kitokių reikalų? – nutaisęs apgailestaujantį veidą dėl mano tokio trumpo vizito, ganėtinai taktiškai pasidėmėjo bankininkas. 

- Ne, kol kas kitų reikalų neturiu, bet kai tokie atsiras, jus aplankys mano iždininkas... – duodamas užuominą bankininkui, kur jo vieta, pasistengiau atsakyti mandagiai. Deja, bet tokios realijos ir iš jų išsiskirti neketinu. Nors, tiesą sakant, bankininkas man patiko.

Finansininko lūpomis žaidė lengva šypsena, kuri nereiškė nieko daugiau, kaip „dar pažiūrėsim, kas bus, kai šiknon įspirs...“. Prireiks ir atbėgsi kaip mielas.

Pakeliui į laivą, užšokau pas juvelyrą ir beveik nesiderėdamas nupirkau visą komplektą iš auksinių auskarų, apyrankės ir pakabuko su įspaustais agatais. Labai neblogai ir net skoningai pagamintas. Lidijai, aišku. Išgelbėjo mane ši nepilnametė ištvirkėlė – užsitarnavo. Ir ne tik tai...

Štai ir šebeka. Po velnių, nė sekundėlei uoste neliksiu. Pačiupau už diržo patikėtinį ir pritraukiau link savęs:

- Išsiprekiavai?

- su jūsų pagalba! – prekybininko snukyje sustingo pasigėrėjimo ir susižavėjimo kupina mina. – Ponas ekonomas supirko netgi nelikvidą. Ir už tokią kainą!..

- Viskas, laisvas... – susidomėjimas dingo. Vyriausiasis admirole!!! Įsakau rengtis išvykimui. Keliam inkarą vos man paliepus. Vykdyt, prakeiktosios sielos, kad jums kur į subines po inkarą...

Pats nulėkiau į triumą ir timptelėjau pertvaros, už kurios laikinai buvome įrengę kankinimų kambarį, durele.

- Pone...

- Na ką?

- Viskas, - kaltai gūžtelėjo pečiais Samuelis. Kaip ir...

- Kas viskas?! – kampe pamačiau uždengtą kūną ir siektelėjau espados. – aš tave tuoj!!! Aš jus visus!!!

- Aš ir piršteliu prie jo neprisiliečiau!!! Tai vis prakeiktas nekrikštas!!! – apimtas siaubo pasibaidė Askensas.

- Pone šautbentachte... – sušvokštė už gerklės nučiuptas Samuelis. – Taigi tai... kchrr... pasimirė ligonis... uchhh... bet spėjo viską papasakoti....

- Kalbėk, - atleidau pirštus.

- Ne čia, pone... – tvirtai sučirpė gydytojas ir pamasažavo gerklę. – suteikit malonę, pakvieskite mane į kajutę.

Į kajutę aš jo nekviečiau, o nusitempiau tenai už pakarpos. Nudobsiu be liudininkų niekšą... jei kas ne taip...

- Prie durų, kad jokios dvasios neprileistumėte! – išvijau lauk Klausą ir dvynius.

Įsilašinau armanjako, mostelėjau taurelę ir dūriau pirštu į šundaktarį:

- Na, nevykėli, kalbėk ir neužmiršk melsti!!!

- Taigis, pabandžiau ant jo aš vienos mikstūros receptą. Tokį, kuris stebuklingai atriša liežuvius. Ji protą visiškai suardo. Tiesa, mikstūra nepatikrinta... Buvo nepatikrinta. Kas gi žinojo, kad jo širdelė silpnoka...

- Trumpiau.

- jis spėjo pasakyti, kad jį pasiuntė nužudyti didžiai nuodėmingo eretiko, netikšos bastardo, frankų karūnos priešo, kurio vardas Žanas d‘Armanjakas, kurį visi pažysta, kaip baroną van Guteną... – kaip žirnius išbėrė gydytojas, kai mano akyse pamatė piktą lemiančias užuominas.

Štai tau...

- Kas pasiuntė? – kažkokiu būdu sugebėjau sulaikyti rimtą mimiką, bet sugraibiau gertuvę ir siurbtelėjau aštraus gėralo tiesiai iš kaklelio.

- Čia jau reikia prieiti iš toliau... – medikas daugiareikšmiu žvilgsniu nudelbė gertuvę, bet nieko nesulaukė ir tęsė: - taigis, šliužas buvo vardu Rene Forsažas. Buvęs samdinys, kuris pastaruoju laiku buvo susidėjęs su miesto sargyba Ruane. Panašu, kad vaikinas buvo giliai tikintis, praktiškai fanatikas...

Žydas tikrindamas kaip aš reaguosiu į jo suformuluotus žodžius, trumpam nutilo.

- Tęsk.

- Tai štai, prieš pusmetį jis susidėjo su vienu pamokslininku ir tapo aršus jo pasekėjas, o po to metė tarnybą ir iškeliavo kartu su anuoju. Kur ir kaip, nežinia – jis pats painiojosi: matyt tas pamokslininkas jį pastoviai girdė gėralu nepaleisdamas nuo savęs. Beje, ne tik jį – buvo dar šeši adeptai...


- Pala. Kas per gėralas? Kaip tai įmanoma? – nutraukiau pasakojimą.

Na iš ties, juk viduramžiai, koks dar gali būti psichologinis programavimas?



- Tai įmanoma, - pripažino gydytojas. – Šis šlykštus mokslas atkeliavo iš Palestinos.
Hasanas I-Sabachas
Jį tamplieriai atvežė. Sako, kad jie turėjo reikalų net su pačiu Hasanu al Sabachu, su tuo pačiu Didžiuoju Kalnų Seniu. Šašašinų šeimininku. Tai, kaip matote, su tamplieriais šis mokslas neišnyko.



- O iš kur tu tai žinai? – kiek padvejojęs įlašinau gydytojui armanjako.

- Skaičiau, - trumpai atsakė Samuelis. Mokytojas mano...

- Kalbėk.

- Mano mokytojas, garbusis Jeguda, pažinojo daug slaptų mokymų.  Tik štai...

- ...tik man tai visiškai nerūpi, - pratęsiau už jį. – Geriau pasakok toliau...

- Tai štai, kaip jis atsidūrė Nante, žudikas pats nežinojo. Tačiau puikiai žinojo, kad ieškomas Armanjakas yra šiame laive.

- Papasakojo kaip atrodė jo šeimininkas?

- Taip, papasakojo. Aukštas, išdžiūvęs, siauros lūpos, reti plaukai, nosis kaip kabliukas. Ir dar siaubingas randas ant kaklo, kurį pastoviai slepia po šaliku. Save vadina tėvu Jakobu.

- Aišku... – sekundei primerkiau akis bandydamas įsivaizduoti tą asmenį ir apimtas siaubo - iškart atvėriau.

Prieš akis tarsi iškilo šmėkla... Po galais!!! Gijomo de Monfokono šmėkla!!! Kaip gi taip gali būti?! Velnias! Velnias! Man gi Bazilis pasakojo, kad taip ir nesugebėjo rasti to išgamos kapo... Velniai rautų, jis gi žino, kad aš van Gutenas. Tai reiškia, kad žino ir kur mano pilis. O ten Matilda ir mergytės!!!

- Pone? – Samuelis atsargiai prisilietė. – Jums bloga? Gal malonėsite lašų?


Rondel daga (apskritoji daga). Saksonija. 16 a.
- Eik po velnių! – susikaupiau. – Taip, aš tave išklausiau gydytojau. Bus taip... Askensas ar kas kitas girdėjo?

- Ne... – Samuelis išbalo, kai pamatė kaip traukiu lauk dagą. – Tik aš, bet...

- Aš galiu tave užmušti... – subarškėjo ant stalo paguldoma daga. – Kadangi tu, nors ir nenorom, sužinojai mirtiną paslaptį...

Mano žvilgsnis nudelbė gydytoją.

- Ir aš tai padarysiu, jei...

- Pone! – Samuelis iškilmingai atsiklaupė. – Prisiekiu savojo dievo vardu. Tegu negailestinga bausmė krenta ant mano visos giminės, jei ją sulaužysiu. Pone, patikėkite manimi. Jūs man tapote tėvu ir aš greičiau nukąsiu sau liežuvį, nei jus išduosiu.

Kiek dvejodamas patylėjau. Jei čia būtų kokia pjesė, tai Samuelį reikėtų nusiųsti į aną pasaulį. Niekas nepasmerks ir net žodelio neišlemens . Šeimininkas, ponas ir geradarys nusprendė – reiškia taip reikėjo. O kita vertus... panašu, kad mano paslaptis pridengta tik lengva širma, kuri beveik nieko neslepia. Na ir užmušti šį žmogų man bus labai sunku.  Ne tiek fiziškai, kiek morališkai. Susigyvenau, pripratau, artimiausiu bendražygiu laikau. Na ką gi, tebūnie... Tikėkimės, kad jam proto laikyti liežuvį už dantų užteks.

- Tiek to, gydytojau... Gyvenk. Perduok mano įsakymą kelti inkarą, o pats grįžk.  Kalbos dar nebaigėm.

 


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą