XXII skyrius
Kambarys buvo panašus į įprastą ir
niekuo neišsiskiriančią vienuolišką celę: siaura lova, stalas ir kėdė, ant
sienos Nukryžiuotasis, o po juo, ant specialaus stovo – Evangelija. Asketiškai
kuklu. Nežinančiajam, kuris apie vienuolišką gyvenimą žino tik iš kinų, viskas
atrodytų kaip gerai ir jam nesukeltų jokių įtartinų minčių, bet man kai kurie
neatitikimai, vos peržengus slenkstį, iškart krito į akis. Iš tikro, tai
asketiškumu net nekvepia.. ant grindų guli brangus kilimas iš Levantos, o
negausūs baldai stebina savo grakštumu. Jie pagaminti iš retos ir brangios
medienos. Evangelija su prabangiai auksu inkrustuotu viršeliu. Kryžius ant
sienos padabintas raižiniais, o ant stalo, iš pirmo žvilgsnio kuklus ąsotis su kūgio
formos puodeliu, leidžia suprasti, kad celės gyventojas visiškai nevengia
prabangos: jie abu iš sidabro, prabangiai inkrustuoti ir iš vieno garnitūro...
- Broliai, aš priverstas palikti
jus kuriam laikui vienus... – šventikas man pagarbiai nusilenkė. – Reikia
išspręsti nesusipratimus susijusius su jūsų persekiojimu. Čia jūs galite
jaustis visiškai saugūs. Aš tuoj atsiųsiu žmogų, kuris jums patarnaus. Galite
nesijaudinti – jis vienas iš pašvęstųjų.
Štai kaip... Rožančius suveikė! Ir
dar kaip suveikė! Viena vertus – tai nuostabu ir net nesiimu spėlioti kas ir
kaip, bet, man atrodo, kad aš eilinį kartą išlindau iš vandens visiškai sausas
ir išsaugojau savo brangiausiąjį kailį. Na, o kitą vertus... kitą vertus –
eilinį kartą įkišau savo nosį į visiškai nesuprantamą įstoriją. Reikalas tame,
kad bažnytinė struktūra labai sudėtinga: gausybė bažnytinių ordinų, kongregacijų,
bendrijų ir brolijų: visa tai labai susipynę ir dar uždengta paslapties šydu.
Nepašvęstasis gali matyti tik šių struktūrų fasadą – išorinį katalikiškąjį
tikėjimą. Be kita ko, tai štai tokios paslaptys gali būti itin mirtingos tiems,
kas jas saugo. Taigi, sprendžiant iš visko, išėjo taip, kad aš pats to
nenorėdamas tapau vienu iš pašvęstųjų...
- Šventoji skaisčioji Mergele, aš
net nežinau kur įdribau... – balsu baigiau savo mintį.
Klausas išgirdęs minint Mergelę
Mariją persižegnojo ir paklausė:
- Apie ką jūs čia, monsinjore?
- Apie nieką, brolau Sančo. Ko taip
išbalai, vaikine? Kinkos ėmė drebėti?
- Truputį, monsinjore. – Klausas
sutrikęs šyptelėjo. – Kažkaip neįprasta... bet žiauriai įdomu. Net
nesitikėjau...
- Tu šaunuolis, brolau... –
paplekšnojau per vaikino petį. – Duos dievas – išsikabarosim. O tada jau tave
rekomenduosiu mūsų valdovui.
- Dėkoju, monsinjore...
Klauso žodžius nutraukė barbenimas
į celės duris. Išgirdęs leidimą ant slenksčio išdygo aukštas ir galingas
vienuolis su juodu abitu. Jis pagarbiai man nusilenkė ir dusliai ištarė:
- Aš brolis Bonifacas. Tėvas Jurgis
atsiuntė mane, kad jums patarnaučiau...
Dar įdomiau... O kas gi pas tave po
abitu žvangtelėjo, kai nusilenkei, tėve Bonifacai? Labai panašu į grandininius
marškinius. Galima spėti, kad klostėse slepi durklą – labai panašų į trumpą
kalaviją. Tačiau ši mįslė paprasta. Vienuolis ir ginklai – nesuderinama, jei,
aišku, vienuolis nepriklauso kokiam karingam bažnytiniam ordinui. Tokių yra.
Pavyzdžiui joanitai arba hospitaljerai
(v.p.:
pranc.: Ordre des Hospitaliers,
malt. : Ordni ta’ San Ġwann;
pranc.: Ordre souverain militaire hospitalier de Saint-Jean, de Jérusalem, de
Rhodes et de Malte
Jeruzalės, Rodo ir Maltos suverenus karinis hospitaljerų šv. Jono ordinas.
Įsteigtas 1099 m., o nuo 1530 m. tapo pasaulietiniu Maltos riterių ordinu –
pasaulietiška katalikiška organizacija. Pradžioje ženklas buvo – baltas
maltietiškas kryžius juodame fone, o dabar - baltas maltietiškas kryžius
raudoname skyde su dvigubu apvadu, kuriuos skiria plona balta juostelė), dar žinomi kaip Maltos riteriai.
Na,
dar tamplieriai, bet juos ganėtinai neseniai teisė ir sunaikino su visomis
šaknimis, prakeikė ir uždraudė minėti jų vardą per amžių amžius. Apie juos
buvau girdėjęs nes, savo laiku, skaičiau Mauricijų Druoną (v.p.: rašytojas, pranc. kultūros ministras. Pranc.: Maurice Samuel Roger Charles Druon,
1918-2009 m.). Nors ir čionai papuolus, teko apie juos –
tamplierius - visko prisiklausyti. Prakeikt, tai juos prakeikė, tačiau pilnai
jų ištrinti – nesugebėjo. Pelnytai juos išnaikino ar nepelnytai – negaliu ir
nesiimu spręsti, nes gandai ganėtinai vienas kitam prieštaringi... na ir kalba
ne juos, o apie vienuolį, kuris tikrai nebuvo joanitas. Apranga jo ne tokia,
nes joanitai rengdavosi juodai, o per visą krūtinę buvo piešiamas baltas
maltietiškas kryžius. Tada kas? Nejaugi?..
- Jums
reikia pakeisti išvaizdą, - tęsė brolis Bonifacas ir padėjo ant lovos kelis
ryšulėlius. – Dar ko nors reikia?
-
Nusiprausti ir valgyti, - trumpai įsakiau.
- Bus
padaryta.
Po kelių
minučių celėje atsirado dubuo su šiltu vandeniu, rankšluosčiai ir valgiu
nukrautas didelis padėklas. Sprendžiant iš valgių - mus priglaudę broliai visai nesibodėjo
skaniai pavalgyti ir savo kūnų marinti pasninkais nesiruošė. Tai tik padidino
mano spėjimo teisingumą. Dieve, man tik to ir betrūko...
Kai
pasirodė tėvas Jurgis, mes jau buvome persirengę į abitus ir ėmėmės naikinti
farširuotus kaplūnus su nuostabiu vynu, kuris labai priminė ispaniškąją rioją (v.p.: Ispanijos
vynuogyninkstės regionas garsėjantis puikiais vynais. Pagrindinė raudonų
vynuogių rūšis Tempranillo, kurios naudojamos kupažavimui (coupage) – maišymui
su kitomis rūšimis ir Baltosios vynuogės – Viura). Nors,
tiesa sakant, vyno tik gurkštelėjome, nes buvome ne tokioje padėtyje, kad
galėtume maukti. Bet kai pasieksiu laivą – prisigersiu iki graibymo, o kol kas
– budrumas aukščiau visko.
Šventikas
nesikuklindamas atsisėdo greta mūsų ir įsipylė vyno. Nugėrė ir pasidomėjo:
- Kaip
man į tave, broli, kreiptis?
-
Brolis... – akimirkai suglumau rinkdamasis sau vardą. – Brolis Ignotas.
- Broli
Ignotai, jums pas mus teks pabūti porą dienų.
- Viskas
taip komplikuota?
- Taip,
- trumpai atsakė šventikas. - Miestas kruopščiai šukuojamas, o pakrantėje,
apylinkėse ir keliuose sustiprinti gausūs patruliai. Pasirodyti ten būtų labai
pavojinga.
-
Tebūnie taip...
Pavalgius
mus palydėjo į dvivietę celę, kuri prabanga neblizgėjo bet buvo ganėtinai
patogi, erdvi ir, svarbiausia – švari. Vakarienė panaši kaip ir pietūs : gausi
ir ne be gastronominio subtilumo. Na, ką gi, kas turi įvykti – to neišvengsi:
aš nieko prieš trumpai pasisvečiuoti šioje šventykloje. Poilsis nepakenks, o tai paskutinės dienelės
buvo audringos. Juolab, kad poilsis neišvengiamas – nesinori būti kilpas
mėtančiu kiškiu, kuris bandė lėkti nuo jį persekiojančių medžiotojų. Kai viskas
aprims, tada ir trauksime į kelią. Šebeka mūsų lauks savaitę, tad kuo puikiausiai
spėsime. Tikiuosi Verenvenui užteks proto neįlysti į kokią nors peklą.
Taigi,
galima manyti, kad su Didžiojo Bastardo užduotimi – susitvarkiau. Visiškai
aišku, kad Šebūro pogrindis sunaikintas. Tačiau tai jau ne dėl manosios kaltės.
Nežinau, kaip tai atsitiko, tačiau aišku, kad be informacijos nutekinimo
neapsieita. Juolab, kad le Granje
nedviprasmiškai leido suprasti, kad rūmuose knibždėti knibžta šnipai.
Bet čia nemano galvos skausmas. Puse etato darbuotis kontržvalgyboje -
nesiprašiau. Patys kaip nors išsirutulios.
Laiškus
svarbiausiajam britui pristačiau ir atsakymą taipogi gavau. Neišmanau, kaip tai
gali padėti Karoliui, bet tikiuosi, kad padės. Kunigaikščiui pagalba tikrai
nepakenks. Pastaruoju metu jį, vargšelį, nešioja kažkur ne ton pusėn. Na, bet
bet kokiu atveju aš savo darbą padariau, o ten jau kaip pati apvaizda sudėlios.
Liko tik
Nantas. Atiduosiu Bretanės valdovui depešą ir galėsiu vykdyti savo paties
misiją...
Pakilau
iš lovos ir kliukstelėjau sau truputį vyno. Atsigėriau ir nusprendžiau eiti
miegoti. Rytas už vakarą protingesnis, tad visokiais rebusais nėra ko savęs
kankinti.
-
Monsinjore, o mes kur? – netikėtai pasiteiravo Klausas.
- Ta
prasme?.. Pats, kiba, nematai?
- Matau...
– sutrikęs šyptelėjo Klausas. – Tik aš ne to norėjau paklausti. Kas tie žmonės
ir kodėl jie mums padeda? Kažkaip neįprasta.
-
Bažnyčios tarnai. O padeda dėl to, kad... – nevalingai susimąsčiau bandydamas
sugalvoti ką galiu atsakyti Klausui.
Na ir ką
čia atsakysi? Tiksliai aš ir pats nežinau, na ir ne jo reikalas. Didelės žinios
– didelis liūdesys, kaip sakoma. Nepasakosi gi jam... velnias... nejaugi
tamplierių ordinas išgyveno ir atgimsta? O ką? Savo laiku šventeivų galybė buvo
beribė ir visiškai nesitiki, jog juos galėjo visiškai sunaikinti. Kiek teko
girdėti, tai nei lobių, nei ordino šventųjų artefaktų niekas nerado ir tai
puikiausiai gali tarnauti jų atgimimui. Sapalionės, aišku, tačiau pilnai
atmesti tokios galimybės negalima. Nors... kažin. Ko tai mano vaizduotė ėmė
reikštis, kai čia gali būti paprasčiausias eilinis slaptas bažnytinis ordinas
ar bendrija su savo tam tikrais tikslais. Beje, jį man ir piršo kardinolas de
Burgonis. Ir norom-nenorom, bet pripiršo ir aš dabar jo skolininkas - snukio
neparaukysi... Na, bet pažiūrėsim. Kol kas dar gerokai per anksti apie tai
galvoti...
Pasukiojęs
tarp pirštų rožančiumi, įsižiūrėjau į ženklus, kurie buvo išpjaustyti ant
karoliukų. Ženklai labai panašūs į pirmųjų krikščionių simbolius – daugiau
nieko negaliu pasakyti: gaila ir liūdna, bet trūksta žinių... Juk nepristosi
prie vienuolių su savo klausinėjimais – galiu likti nesuprastas (v.p.: pirmieji
krikščionys naudojo alegoriją ir neturėjo jokių plastiškų ar įmantresnių
piešinių ar simbolių. Jų tikėjimas daugiau buvo vidinis nei išorinis. Ikonos ir
piešiniai atsirado gerokai ir gerokai vėliau (tikslus laikas nežinomas),
tačiau, pavyzdžiui Kristaus statulėlė galėjo stovėti netgi tarp romėniškųjų
Jupiterio ir Veneros (tikrieji tikintieji tuo šlykštėdavosi). Krikščioniški
simboliai buvo glaudžiai persipynusi su tradiciniais romėniškaisiais ir .t.t.
Stabiliausi simboliai tai balandis, avelė, durys, kryžius, žuvys, inkaras,
laivas...)
-
Monsinjore, tada kodėl jie mums padeda? – Klausas pakartojo savo klausimą.
- Taip
reikia, brolau. Taip reikia...
Vienok
normaliai išsimiegoti nepavyko. Panašiai po vidurnakčio pasigirdo beldimas į
duris ir ant slenksčio pasirodė tėvas Jurgis. Negalėčiau pasakyti, kad jis buvo
itin susijaudinęs, bet atnešė galėtinai nemalonę naujieną:
-
Broliai, jums būtina palikti šią buveinę.
- Kaip
greitai?
- Kol
kas dar turim laiko. Tačiau su įsakymu apieškoti šventovę atvyko žandarų būrys.
Mes, aišku, jų neįsileidome ir apie tai pranešėme arkivyskupui. Dabar laukiam
jo sprendimo.
-
Leidimas bus?
Tėvas
Jurgis linktelėjo:
- Manau,
kad taip. Asmeniškai Normandijos gubernatoriaus išduotas įsakymas, tad ko gero
jis jau iš anksto buvo suderintas su arkivyskupu. Nesijaudinkite, mes turime
galimybę jus nepastebėtus išvesti į pakrantę. Na, o toliau...
- Viskas
mūsų Viešpats rankose... – užbaigiau sakinį.
- Amen.
Tėve Ignotai, iki įėjimo į požemius, jus lydės brolis Bonifacas. Jis gi ir
parūpins jums visko ko reikia. Deja, bet iki galo jūsų lydėti negalės, tačiau
viską smulkiai paaiškins. Gero kelio, tėve Ignotai... Ir tebūnie taip kaip turi
būti.
-
Tebūnie taip... – atsakiau šventikui, nors nė velnio nieko nesupratau, kas ten
ir kur gali būti. Tačiau, matyt, atspėjau ką reikia atsakyti, nes tėvas Jurgis
atsakydamas linktelėjo ir plačiu mostu persižegnojo.
Bonifacas
mūsų jau laukė šalia požeminio šulinio. Įteikė porą krepšių su valgiu, ryšulį
deglų ir skiltuvą. Sausai, tačiau detaliai paaiškino kur ir kaip keliauti ir
vieną po kito nuleido į šulinio dugną. Kaip kokius kibirus.
-
Ta-aip, taip aš dar nuo persekiotojų nesislapsčiau... – sumurmėjau mojuodamas
deglu, kad šis geriau įsidegtų.
- O kaip
gi buvo, monsinjore? – pasmalsavo Klausas dėdamasis krepšius.
-
Įvairiai, brolau, įvairiai...
-
Monsinjore, baisu, kaip smalsu!
-
Smalsumas tai yda, berniuk mano.
- Yda ne
nuodėmė, monsinjore, - visai taikliai pareiškė vaikinas. – Ir vis dėl to?
-
Pavyzdžiui, skrynioje.
- Kaip
tai? – berniukas išsprogino nuostabos pilnas akis. – Senjore, maldauju,
papasakokite!
- Na,
klausyk... buvo kartą toks nutikimas, kai į mane įsimylėjo kunigaikštienė. Ar
princesė? Ne, viskas kartu – ji buvo ir princesė ir kunigaikštienė ir dar, be
viso to, turėjo labai galingą brolį valdovą. Jos vardo minėti negaliu, pats
supranti – meilės pergalėmis tikras kavalierius nesipuikuoja... Na, žodžiu, ji
ne iš kart įsimylėjo. Prieš tai man dvikovoje teko nudėti vieną kavalierių –
jos gerbėją, o damuazo Loganas nudobė du to kavalieriaus eskudero. Paeiliui,
aišku. O štai po to...
Paplepėti
naudinga. Nors kiek atsijungti ir šiaip... kiek nejauku ir baisoka po žeme.
Netgi man. Blyn, man pasirodė ar iš ties kažkoks šešėlis slystelėjo?..
Katakombos
buvo itin senos – panašu, kad jas iškirto dar krikščionybės aušroje, o gal net
ir anksčiau. Taip, kad šios sienos matė daug įdomaus. Nuspėti nesunku: visų jų
istorija ganėtinai panaši. Iš pradžių kirto akmenis, o po to krikščionys čia
ardo prieglaudą nuo stabmeldžių persekiojimo. Po to viskas apsivertė ir jau
jose slėpėsi bedieviai, nes krikščionys juos vaikėsi norėdami sugrąžinti skolą.
Na, o po penkių šimtų metų čia slėpsis kokie nors prancūzų pasipriešinimo kovotojai.
Nors koks ten pasipriešinimas? Prancūziokai kažkaip ypatingai ir
nesipriešino...
-
Monsinjore! – pasibaidęs Klausas nuo skeleto, kuris sau ramiausiai sėdėjo prie
sienos. Apatinis žandikaulis buvo beveik nukritęs ir susidarė įspūdis, jog jis
pašiepiamai šypsosi. Na-a, taip...
- Bijoti
reikia ne mirusiųjų, mano drauge, – bato galiuku pakrapščiau smėlį ir pakėliau nukalkėjusį
pailgą daiktą. – Bijoti reikia gyvųjų. Kalavijas? Tikrai, kalavijas...
-
Monsinjore, o gal nereikia imti jo daiktų? – maldaujančiu balsu paklausė
Klausas.
- Gal tu
ir teisus... – nesėkmingai pabandžiau nuraukti plutą su savo durklu, o po to
paguldžiau kalaviją į buvusią vietą. –
Gerai jau, eime...
Pakeliui
radome dar kelių nelaimėlių likučius, o vienoje iš senovinių požeminių koplyčių
visos akmenyje iškirstos nišos buvo užpildytos kaulais ir kaukolėmis. Taip
netgi labai tvarkingai – kaulelis prie kaulelio, kaukolė prie kaukolės... Kam?
A, kipšai ten juos žino, kokius va tokius papročius turėjo senieji krikščionys.
Kelis
kartus, apeinant užgriuvusį kelia, teko nusukti į šoninius koridorius, bet
visgi kažkaip nepasiklydome: padėjo ochra ant sienų nupiešti į strėlytes
panašūs ženklai. Negalėčiau pasakyti kaip ilgai mes ėjome – rankinio
laikrodžio, patys suprantate – dar niekas nesugalvojo, bet kai beliko vos pora
deglų, koridorius perėjo į natūralią olą, kurios viduryje telkšojo ežerėlis.
- Štai
ir atėjome, mano berniuk, - ant kranto įžiūrėjau ganėtinai didelę krūvą
sausuolių ir nupėdinau link jų.
-
Tikiuosi, kad neprireiks, nes per atoslūgį vandens turėtų nebelikti.
- Šlovė
Skaisčiajai Mergelei...
- Amen.
Duok krepšius, patikrinsim ko ten mums vienuoliai pridėjo: aš kažko ne juokais
išalkau. Na nestovėk kaip stulpas: kurk laužą, deglų ko gero ir taip mums dar
prireiks.
Šventieji
broliai nepagailėjo. Gausiai duonos, sūrio ir rūkyto kumpio. Netgi vynmaišis su
geru vynu įdėtas. Tad alkaniems sėdėti mums nereikės. Pavalgius Klausas užsnūdo ant
smėlio, o aš lazda sklaidydamas nuodėgulius, kurie su kiekvienu prisilietimu
sužaižaruodavo rubinais, susimąsčiau.
Kas
toliau? Toliau – prakeiktas išgama de Goržija. Kaip jis atsisveikins su šiuo
pasauliu – aš dar nežinau, bet iš pradžių norėtųsi pažvelgti jam į akis. Po to
bastardas turėtų apsiraminti. Bent jau man taip atrodo. Jo likutinės atminties
draiskalai manęs itin nejaudino, bet visgi bus geriau, jei tapsiu savimi. Nors
kažin – pačiu savimi aš jau niekada nebebūsiu. Pavyzdžiui – aš nuoširdžiai
neapkenčiu voro. Ne bastardas manyje, o būtent aš. Nors Liudvikas, asmeniškai
Aleksandrui Lemeševui nieko pikto ir nepadarė. Taip, kad aš pilnai susiliejau
su Armanjako bastardu ir nieko čia nepadarysi. Gerai ar blogai? Net nenoriu
apie tai galvoti., bet Vorą aš dar pasieksiu. Kada ir kaip? Nežinau, bet tas
laikas būtinai ateis. Kaip ten pasakė tėvas Jurgis – tebūna tai kas turi būti?
Taip, būtent taip. Tebūna tai kas nulemta...
Pala!
Jei mus iš ties buvo priglaudę tamplierių pasekėjai, tai tada visi galai kaip
ir susieina! Ordino magistras Žakas de mole, prieš tai kai jį sudegino,
prakeikė prancūzų karalius baisiu prakeiksmu. Ir kiek pamenu, jo prakeiksmas
išsipildė. Tiktai kaip? Lygtais karaliai miršta po kažkiek laiko... Taip ar ne?
Ne, neprisimenu (v.p.:
legendoms pasitarnavo tai, kad po magistro sudeginimo Pilypas IV ir popiežius
Klemensas V po kelių mėnesių staiga mirė, o Pilypo dinastija labai greit nuėjo
nuo istorinės scenos, o jo vietą užėmė Valua. Beje. Šią mintį ypač plėtojo
rašytojas Mauricijus Druonas knygoje „Prakeikti karaliai“. Taip pat yra ir
liudijimų, kad 1793-01-21 nukirsdinus Liudviką XVI, iš minios išėjo vienas
nežinomas ar neatpažintas žmogus ir panardinęs rankas į dar šiltą karaliaus
kraują pakėlė rankas ir sušuko: „Už tave Žakai de Mole atkeršyta!“. Šis
momentas „sąmokslų“ mėgėjams duoda ypač didelę prielaidą, kad vis-tik
tamplieriai nebuvo galutinai išžudyti, o perėjo į pogrindį ir dar ilgai gyvavo) Tačiau
jau žinau: jei kardinolas mane piršo šiems šventeivoms, tai aš sutinku. Dėl
vienos vienintelės priežasties – jie Prancūzijos karaliaus priešai! Nors kokie
po galai tamplieriai? Blyn, gert mažiau reikia, Žanai...
Kaip
užsnūdau, tai neprisimenu, bet pabudau nuo siaubingo kriokimo. Net nežinau su
kuo jį galima palyginti... Įsivaizduokite garvežio švilpuką su vėplio kriokimu,
kuris gausiai atskiestas vilko kauksmu. . Įsivaizdavote? O dabar pridėkite
hienos kvatojimą. Štai ir gausite kažką panašaus. Šlovė Švenčiausiajai
Mergelei, Bonifacas mus buvo perspėjęs, o tai kelnės būtų likusios šlapios... o
gal ir dar blogiau. Na, o Klausas dar galutinai nepakirdęs tai ir iš vis šoko
ežero pusėn ir jei jo nebūčiau pagavęs už kojos, tai kaip Dievą myliu – būtų
pražuvęs. O tai buvo tik atoslūgis. Kad juos kur tuos fizikinius reiškinius...
Vanduo,
nors ir ne iki galo, bet gana greitai nubėgo. Taip kad šaltu vandeniu
apsemtiems iki pusės teko bristi. Na vienoj vietoj tai visai vos ne iki smakro,
bet išsikrapštėm ir atsidūrėme uolėtame
krante. Sprendžiant iš Bonifaco žodžių, tai mes turėjome būti visai netoli
savosios šebekos. Na, palygintinai netoli – per porą lygų. Tačiau pabandyk dar
jas nueiti pakrantės akmenimis... o jei dar pridėti lietų, kuris vietomis
virsdavo pliaupiančia liūtimi, ir vėją, tai šią kelionę malonia niekaip
nepavadinsi. Ačiū Dievui, kad prieš tas maudynes susivokėme abitus nusiimti,
tad dabar bent jau sausus drabužius turėjome. Sąlyginai sausus. Velniai rautų,
betrūko tik plaučių uždegimą pasigauti!
Laimei
lietus po truputį liovėsi ir mums pavyko pradžiovinti rūbus virš laužo. Gana
greitai išlindome į palygintinai lygų pliažą. Geras pasiekimas: alpinistas iš
manęs ne koks, na ir batai jau panašesni į sandalus. Tačiau judėjome jau
nepalygintinai greičiau ir pusiaudienį lygtais pasiekėme vietą, kur mūsų turėjo
laukti barkasas. Lygtais...
- Na ir
kur gi jie? – užsikabarojau ant uolos ir pabandžiau pamatyti valtį. – Ar čia ta
vieta, Sančo?
- Lyg ir
ta, monsinjore... – su abejonių gaida balse pasukiojo galvą Klausas. – O gal ir
ne ta. Čia viskas vienoda. Ir šebekos nesimato.
-
Vienoda, kad juos kur velniai nujotų!!! – jausmingai keiktelėjau ir nušokęs nuo
akmens mostelėjau: - žingsniuojam toliau. Panašu, kad štai tas uolas aš jau
matęs...
-
Monsinjore!!! – čiuptelėjo už mano rankovės Klausas. – Žiūrėkite!
- To dar
betrūko!.. – už kokių poros šimtų žingsnių pamačiau keturis ginkluotus
raitelius. Jie judėjo link mūsų.
-
Apsiaustai balti...
- Matau,
einam į jūrą – pabandysim pasiekti štai ten tą uolą. Na, lipk greičiau, o tai
mus pastebės...
-
Dieve...
Bristi
šaltame vandenyje apsemtam iki kaklo – dar tas malonumas. Ypač, kai kojos
grimzta į dumblą, o prakeikti dumbliai, tarsi aštuonkojo čiuptuvai, stengiasi
sukaustyti judesius. Bet jei norėsi gyventi, dar ir ne tą ištversi – kitos
išeities neturėjome. Lygiame pliaže prieš kavaleristus... Net nepavargs kaip
sutryps. Netgi jei tai paprasčiausias patrulis. Sulaikys ir išsiaiškins visas
aplinkybes, o toliau viskas netgi labai prognozuojama. Kur gi tie prakeikti
šikniai iš šebekos?! Grįšiu, nuplaksiu niekšus. Čia jų ponas kipšus kibirais
kabina, o jie ten sau ilsisi. Kas per...
-
Monsinjore!!! – Klausas sukrenkštęs išspjovė vandenį ir parodė ranka jūros
pusėn.
- Po
galais!!! – pagaliau ir aš pamačiau ant bangų siūbuojančią šebeką.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą